lt
2019-01-16 į sąrašą

„Kaunas IN“ metai – šimtai tūkstančių turistų istorijų ir investicijų plėtra

Išrinkome šešias „Kaunas IN“ veiklos sritis, kuriomis norime pasidžiaugti.

Praėjusiais – 2018-aisiais – metais Kauną atrado ir mieste slypinčiomis galimybėmis ir toliau sėkmingai naudojosi tiek užsienio investuotojai, tiek ir unikalių kaunastiškų patirčių ieškantys keliautojai. Tarptautinės miesto rinkodaros, atvykstamojo ir vietinio turizmo skatinimo bei investicijų pritraukimo srityse veikianti agentūra VšĮ „Kaunas IN“, peržvelgusi 2018-uosius, išrinko šešias savo veiklos sritis, kuriomis pasidžiaugti verta labiausiai.

Kaunas – dar geriau pasiekiamas

2018-aisiais atsiradus net trims naujoms skrydžių kryptims (Varšuva su „LOT“, Tel Avivas su „Ryanair“, Turku su „Wizzair“), Kaunas iš viso sujungtas net su 24 miestais. Nuolatinė skrydžių plėtra ne tik suteikia puikias galimybes miestui plėtoti atvykstamąjį turizmą, bet ir reikšmingai didina miesto pasiekiamumą bei infrastruktūros patrauklumą potencialiems ir esamiems užsienio investuotojams. Gruodžio mėnesį Kauno oro uostas šventė ir kitą reikšmingą rezultatą – buvo aptarnautas milijonasis keleivis, o tai tik dar kartą įrodo, kad antrasis pagal dydį Lietuvos oro uostas yra vis patrauklesnis tiek užsienio svečiams, tiek vietos keliautojams.

Augantys turistų srautai Kaune – šimtai tūkstančių istorijų

2018 m. sėkmingai įgyvendinome miesto viešinimo kampanijas tikslinėse atvykstamojo turizmo rinkose – Norvegijoje, Suomijoje, Lenkijoje. Kampanijos ne tik didino miesto žinomumą, bet ir prisidėjo prie augančių turistų srautų. Per metus mieste apsilankė daugiau nei 130 pasaulyje žinomų žurnalistų, kelionių organizatorių ir nuomonės formuotojų, kurie savo įspūdžiais ir asmeninėmis istorijomis iš Kauno dalijosi su savo skaitytojais ir sekėjais, asmeniškai kvietė juos aplankyti Kauną ir atrasti niekur kitur neegzistuojantį „kaunastic“, arba kaunastišką, jausmą patiems.

Tačiau daugiausiai unikalių įspūdžių ir istorijų – beveik 250 tūkst. – iš Kauno į visą pasaulį 2018 m. išsivežė mieste apsilankę svečiai. Statistikos departamento duomenimis, per pirmus tris praėjusių metų ketvirčius vien tik Kauno miesto apgyvendinimo įstaigos sulaukė 245 330 svečių, kurie mieste praleido 430 830 naktų. Ir tai neįskaitant tų keliautojų, kurie Kaune praleido tik vieną dieną arba nakvynei mieste rinkosi apartamentus ar nuomojamus butus. Palyginus su 2017 m. trijų ketvirčių duomenimis, miesto svečių skaičius padidėjo 6 proc., nakvynių skaičius – 7,5 proc., o vidutinė viešnagės trukmė pailgėjo iki 1,8 nakties (2017 m. – 1,7 nakties).

UN 027

Pažintis su Kaunu neretai pradedama nuo Rotušės aikštės. A. Aleksandravičiaus nuotr.

Per pirmuosius devynis metų mėnesius daugiausiai svečių Kaunas sulaukė iš Vokietijos (net 14,3 proc. daugiau nei per tą patį 2017 m. laikotarpį), Rusijos, Lenkijos (10 proc. daugiau), Latvijos, Estijos. Iš Azijos šalių daugiausiai svečių sulaukta iš Japonijos.

Vienas iš pagrindinių keliautojams patrauklaus ir svetingo miesto bruožų – nuoširdumas. VšĮ „Kaunas IN“ siekia užtikrinti, kad turizmo informacija miesto svečiams būtų ne tik naudinga ir patraukli, bet ir lengvai prieinama. Taigi turizmo informacijos centras Kauno rotušėje dirba 362 dienas per metus, o užklausos telefonu, el. paštu bei socialiniuose tinkluose atsakinėjamos nepaisant darbo valandų. Džiugina ir tai, kad šiais metais dar stipriau augo turistų noras patirti, pažinti ir pamilti Kauną savo gimtąja kalba: miesto svečiams buvo suorganizuotos beveik 300 ekskursijų – ne tik lietuvių ir anglų, bet ir rusų, vokiečių, lenkų, prancūzų, ispanų ir italų kalbomis.

Dovanų kortelė, kurioje telpa visas miestas

Įsimylėti miestą galima ne tik dėl jo architektūros, kultūros ir istorijos, bet ir dėl unikalių patirčių. 2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ ir „Gera dovana“ įgyvendintas „It‘s Kaunastic“ dovanų kortelės projektas suteikė puikiausią progą dovanoti laiką Kaune ir meilę miestui savo artimiesiems, draugams ar kolegoms. Šiandien kortele galima atsiskaityti daugiau nei 80-tyje Kauno vietų, kortelės partnerių sąrašas nuolat auga.



Kaunas – patrauklus naujiems ir sėkmingas esamiems investuotojams

Kauno miestas, per praėjusius dvejus metus sėkmingai pritraukęs daugiau nei 20 naujų užsienio investuotojų, 2018 m. ir toliau išlaikė savo patrauklumą užsienio verslams: tiek investicijomis dar tik besidominčioms, tiek ir mieste veiklą vykdančioms užsienio verslo įmonėms. Vienas iš pagrindinių Kauno patrauklumą užtikrinančių veiksnių ir bene didžiausių konkurencinių pranašumų yra stiprus miesto akademinis potencialas, čia sutelkti talentai, smalsūs ir greitai besimokantys kvalifikuoti specialistai. Įgytomis kompetencijomis verslo poreikius atliepiančių darbuotojų pasiūla turėjo reikšmingos įtakos esamų Kauno užsienio investuotojų plėtrai: „Kaunas IN“ verslo skyriaus atliktos apžvalgos duomenimis, 2018 m. buvo sukurta daugiau nei 1 300 gerai apmokamų darbo vietų tarptautinėse įmonėse, kuriose darbuotojams mokamas vidutinis mėnesinis atlyginimas 30 proc. viršijo vidutinį darbo užmokestį Kauno regione (remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis).

Tarp Kaune 2018 m. veiklą pradėjusių arba apie plėtrą pranešusių investuotojų – tokios įmonės, kaip „Devbridge LT“, „Centric IT Solutions Lithuania“, „Hyarchis Baltic“ ir daugelis kitų. 

PN 020

Vienas naujausių mieste verslo centras „Arka“. A. Aleksandravičiaus nuotr.

Asmeninis dėmesys investuotojams

Viena iš penkių svarbiausių priežasčių, kurios nulemia verslo sprendimą investuoti užsienyje, yra vietos valdžios ir potencialių investuotojų tarpusavio santykis. Pirminiuose veiklos etapuose ypatingai didelę reikšmę turi miesto investicijomis besirūpinančių institucijų pagalba: dėmesys, suteiktos konsultacijos, iniciatyvumas ir siūlomi personalizuoti sprendimai. Per 2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyrius net 40-čiai potencialių investuotojų bei unikalių idėjų autorių suteikė beveik šimtą konsultacijų, kurių metu ne tik teikė verslams aktualiausią informaciją apie Kauną, bet ir padėjo atrasti naujas partnerystes, galimybes plėtrai ar inovatyvioms idėjoms virsti realybe.

Kauno miesto verslo bei investicinės aplinkos patrauklumas buvo pristatytas daugiau nei 30-tyje susitikimų su verslo, viešojo sektoriaus, užsienio šalių diplomatinių delegacijų atstovais. Įvertinus praėjusių metų verslo susitikimų statistiką, daugiausiai verslo steigimo ir plėtros galimybėmis Kaune domėjosi JAV, Vokietijos, Olandijos, Izraelio, Didžiosios Britanijos ir Kinijos verslininkai.

Verslo bendruomenės stiprinimas – investicija į miesto ateitį

2018 m. VšĮ „Kaunas IN“ mieste veikiančią užsienio kapitalo ir vietos verslo bendruomenę subūrė ne kartą. Gegužę pirmą kartą organizuotuose „Kauno augančio verslo apdovanojimuose 2018“ (K.A.V.A. 2018) pasidžiaugti praėjusių metų rezultatais buvo sukviesta daugiau nei 200 Kauno verslų atstovų.

Praėjusiais metais „Kaunas IN“ kartu su aktyviausiais užsienio investuotojų atstovais Kaune įkūrė IBCK (angl. International Business Community Kaunas) bendruomenę, kurios tikslas – skatinti dialogą tarp Kaune veikiančių užsienio investuotojų ir vietos valdžios, švietimo įstaigų bei kitų suinteresuotųjų šalių, kartu kurti socialines iniciatyvas ir taip dar stipriau įsitraukti į miesto socialinį ir ekonominį gyvenimą.

2018 m. buvo išskirtiniai ir Kauno startuolių bendruomenei – įgyvendinta atsinaujinusi inovatyvumo ir verslumo skatinimo programa „Kauno startuoliai 2018“. Viena iš programos dalių – intensyvi akceleratoriaus programa, skirta startuoliams auginti, tobulinti, plėsti sukurtą produktą, įvesti jį į rinką ir pritraukti investicijas. Aštuonias savaites trukusiame dinamiškame „Kauno startuolių“ akceleratoriuje dalyvavo 11 komandų, kurios turėjo progą ne tik skirtingais pjūviais išanalizuoti savo idėjas, stiprinti sukurtus produktus, bet ir pasisemti naudingos patirties ir patarimų iš tarptautinę patirtį startuolių ekosistemoje turinčių ekspertų bei mentorių. Antra atsinaujinusios startuolių programos dalis – tinklinimas. „Kauno startuolių 2018“ tinklinimo programos metu buvo suorganizuota daugiau kaip 20 nemokamų renginių, kuriuose apsilankė per 1 000 dalyvių. Vienu įspūdingiausių renginių tinklinimo dalies metu tapo „Open Data Kaunas“ hakatonas, kurio metu 48 valandas daugiau kaip 130 žmonių kūrė ir įgyvendino originalias idėjas miestui, remdamiesi pirmą kartą atveriamais skirtingų Kauno miesto įstaigų duomenimis.

KM 063

A. Aleksandravičiaus nuotr.

2019-aisiais „Kaunas IN“ tikslai ir siekiai turizmo srityje išlieka tokie patys: pristatyti Kauną užsienio ir vietos svečiams taip, kaip tai darytume savo geriems draugams ar seniems pažįstamiems; padėti miesto svečiams atrasti savo unikalią kauinastišką istoriją Kaune. Verslo ir tiesioginių užsienio investicijų kontekste ir toliau sieksime atskleisti Kauno miesto investicinės aplinkos patrauklumą naujiems verslams ir verslo plėtrai, kartu su partneriais, sistemingai didinti miesto, kaip konkurencingos lokacijos investicijoms, žinomumą, skatinti startuolių ekosistemos augimą ir plėtrą per atnaujintą „Kauno startuoliai 2019“ programą.

VšĮ „Kaunas IN“ inf.
 

Uždaryti

Pažiūrėkite ką gausite! Šios savaitės naujienlaiškis

Užsisakyti naujienlaiškį