lt
2020-05-19 į sąrašą

Šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“: virtualūs susitikimai ir dėmesys Vilijampolei

Tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ jau penktą kartą sugrįžta į Kauną, tačiau šį kartą yra organizuojamas nauju formatu – tarptautinio festivalio rengėjai kviečia ištikimus žiūrovus susitikti virtualioje erdvėje. Birželio 6–14 dieno

„Kai tik pasklido informacija apie viruso plitimą, supratome jog negalime įvykdyti šių metų „Cirkuliacijos“ plano. Mūsų festivaliui kvėpuoti bendru oru yra būtina sąlyga, mums reikia, kad žmonės būtų arti vienas kito, kad turėtų galimybę nevaržomai bendrauti, kviesti menininkus į svečius, nevaržomi aikčioti ir giliai įkvėpti, žiūrint į ypatingus atlikėjus spektakliuose. Daug svarstėme, kalbėjome su atlikėjais ir nusprendėme, kad du festivalio aspektus galima išsaugoti – bendravimą ir edukaciją", -   sako festivalio „Cirkuliacija“ meno vadovas Gildas Aleksa.

Gildas Aleksa M.DrigotasGildas Aleksa. Nuotr. M. Drigotas.

Tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ jau penktą kartą sugrįžta į Kauną, tačiau šį kartą yra organizuojamas nauju formatu – tarptautinio festivalio rengėjai kviečia ištikimus žiūrovus susitikti virtualioje erdvėje. Birželio 6–14 dienomis - virtualūs kūrybiniai seminarai su festivalyje dalyvaujančiais meno atstovais. Kasmet vis kitoje miesto vietoje vykstantis renginys, šiemet dėmesį skirs Kauno Vilijampolės mikrorajonui.


Festivalio tema „Private Zone“ – tapo pranašiška. Festivalis išties taps kiekvienam labai asmeniškas. Ko palinkėtumėte virtualaus festivalio dalyviams ir žiūrovams?

Net nepagalvojau (juokiasi). Tikrai... Norėjom kalbėti apie tai, kur yra tos ribos, kurias reikia gerbti, festivalyje, kuris lenda į žmonių gyvenimus su pasiūlymu patirti cirką. Dabar viskas įgauna visiškai kitokią prasmę ir aš džiaugiuosi, kad didžioji dalis programos liks kitais metais ir į šį laikotarpį žiūrėsim jau su tam tikra retrospektyva, spektakliai apaugs naujomis reikšmėmis – tai yra meninis tikslas, kurio labai sąmoningai vis siekiame, rodydami spektaklį neįprastose vietose, greta neįprastų ekskursijų... Kad tik žiūrovas patirtų, kiek įmanoma daugiau dalykų. Tokia praktika džiaugiasi ne tik žiūrovai, kritikai, bet ir patys atlikėjai. Esu girdėjęs pagyrų už tai, kokias pasaulines žvaigždes esu pristatęs apleistame name su neįprastai mažu jiems žiūrovų kiekiu, ar prie baro, kur alus „po eurą“. Šis aspektas susilaukia tik teigiamų įvertinimų. Kadangi pats esu žiūrovas, žinau, kaip jau mus veikia virtualūs spektakliai. Būtent todėl jų ir atsisakėme ir ieškojome patogiausių būdų perteikti bent dalelę norimo šilto patyrimo. Tad linkiu šiųmečio festivalio žiūrovams noro pažinti – pamatyti veiksmą, triukus, koncepcijas spėsim kitais metais, šita galimybė neatimama. Tik atsiranda nauja – pažinti šiuos stebuklus kuriančius žmones. Ir prieš einant žiūrėti į juos veiksme bus galima vėl prisiminti sakinį, kurį girdžiu po kelis kartus kiekvieną „Cirkuliaciją“: kokie jie nuostabūs.

Pristatykite šių metų festivalio edukacinę dalį. Kokie kūrybiniai seminarai laukia menininkų?

Įvertinę situacijos galimybes ir šiuolaikinio cirko edukacinių programų retumą Lietuvoje, nusprendėme, kad negalima palikti metų be šio lauko menininkų kvalifikacijos kėlimo ar naujų įgūdžių lavinimo. Tačiau ši edukacija nebus tam tikroms cirko technikoms. Viena iš lektorių – Claudel Doucet – nuostabi kūrėja iš Kanados, savo kūryboje nagrinėjanti intymumo idėjas, turėjo būti atsakinga už šių metų pasirodymą balkonams. Jos tikrai stiprus sumanymas įsigyvendins kitais metais, tik šįkart vietoj penkių dirbtuvių dienų dalyviai turės visus metus savo pažinčiai su Claudel metodais, kuriuos nagrinės šiemet. Ta pati edukacijos kokybės gilinimo etapais strategija bus pritaikyta ir kitam lektoriui – Arieliui Bronzui iš Izraelio. Šis menininkas atėjęs iš teatro srities, tad jo dirbtuvės bus artimesnės su cirku dar nesusidūrusiems menininkams. Įkvėpti jo garsiausio – ir jam daugiausiai bėdų sukėlusio – performanso „Locked“ istorija, jo dirbtuves prašėme sieti su atminimo tema. Šią temą Vilijampolėje nagrinėjo ir Kauno bienalė, tad norėtųsi suteikti šiam istoriją atvėrusiam kultūros renginiui tam tikro tęstinumo, tiriant kaip atminimas gali sietis su fiziškais atlikėjų kūnais erdvėje. Arielis jau kalbėjosi su keliais holokausto tyrėjais ir labai susidomėjo Vilijampolės bei Lietuvos istorija. Šis faktas labai intriguoja pamatyti, kas gims iš jo ir lietuvių atlikėjų pažinties.

Transliuojamų podcastų programa:
Birželio 6 d. Cirkuliacija (Lietuva)
Birželio 7 d. Sisus Sirkus (Suomija)
Birželio 8 d. ENT Company (Švedija)
Birželio 9 d. Ariel Bronz (Izraelis)
Birželio 10 d. My!Laika (Pranzūzija/Italija)
Birželio 11 d. John-Paul Zaccarini (Švedija)
Birželio 12 d. Lion Lion Company (Kanada)
Birželio 13 d. Stacey Sacks (Zimbabvė/Švedija/Lietuva)
Birželio 14 d. Circus Ei eia (Ispanija)

Daugiau informacijos festivalio „Cirkuliacija“ Facebook paskyroje.

Uždaryti

Pažiūrėkite ką gausite! Šios savaitės naujienlaiškis