lt
2018-01-02 į sąrašą

„Kaunas IN“: optimizmo kupini pirmieji veiklos metai

„Kaunas IN“ tikslai – pamatuojami ir aiškūs: pritraukti į Kauną investuotojus ir didinti turistų srautus, auginti Kauno miesto tarptautinį žinomumą. Peržvelgus prabėgusius besibaigiančius metus, pasidžiaugti išties yra kuo.

Miesto rinkodara, investicijų ir turistų pritraukimas – tai pagrindinės kryptys, kuriomis visus šiuos metus dirbo ambicingų planų ir novatoriškų idėjų nestokojanti, 2016-tųjų pabaigoje įsteigta viešoji įstaiga „Kaunas IN“. Tikslai – pamatuojami ir aiškūs: pritraukti į Kauną investuotojus ir didinti turistų srautus, auginti Kauno miesto tarptautinį žinomumą. Peržvelgus prabėgusius besibaigiančius metus, pasidžiaugti išties yra kuo.

Besikuriančios pasaulinės gamybos milžinės, sparčiai auganti paslaugų centrų kūrimuisi būtinų biurų pasiūla – išties pastarieji metai Kauno miestui ir regionui buvo itin sėkmingi. Vokietijos automatizavimo sprendimų milžinė „Festo“, sukursianti 300 darbo vietų; Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovė „TGW Logistics Group“, planuojanti atidaryti inžinerinių paslaugų centrą su 100 darbuotojų; Jungtinių Amerikos Valstijų bendrovė „Hollister“ ir jos medicininės įrangos gamykla, į kurią planuojama investuoti apie 50 mln. Eur bei sukurti apie 300 darbo vietų; elektronikos komponentus automobilių pramonei gaminanti Vokietijos bendrovė „Hella“, į naują gamybos kompleksą investuojanti iki 30 mln. Eur ir įdarbinanti iki 250 darbuotojų; Vokietijos automobilių komponentų pramonės milžinė „Continental“, kurios investicija taps didžiausiu tiesioginių užsienio investicijų plyno lauko projektu ne tik Kauno regiono, bet ir visos Lietuvos istorijoje, planuojanti investuoti 95 mln. eurų ir sukurti 1 000 naujų darbo vietų. Tai tik dalis vardų ir skaičių, perbraižančių investicinį Kauno regiono žemėlapį.

Pasaulinių investuotojų sprendimai atidaryti dešimčių milijonų eurų investicijų ir šimtų naujų darbo vietų gamyklas Kauno regione yra teigiama žinia kitiems investuotojams apie regiono ir visos Lietuvos perspektyvas įgyvendinti stambius investicinius projektus. „Kaunas IN“, glaudžiai bendradarbiaudami su „Investuok Lietuvoje“ komanda, siekia užtikrinti, kad į Kauno regioną pritraukti dideli investiciniai projektai būtų sklandžiai įgyvendinti, o teigiamos investuotojų patirtys taptų geruoju pavyzdžiu, siekiant pritraukti ir daugiau gamybos sektoriaus investuotojų.

Optimistiškai žvelgti į ateitį leidžia ir Kauno paslaugų sektorius. Nors mieste jau yra sėkmingų pavyzdžių – kad ir intensyvi „Intermedix“ paslaugų centro plėtra – tačiau spartesnį sektoriaus vystymąsi stabdė tinkamų biurų trūkumas. Vis dėlto 2017-uosius galima vadinti Kauno modernių biurų rinkos augimo metais: iki 2018-tųjų pabaigos mieste bus baigti 22 biurų projektai, iš viso – apie 130 000 kv. m ploto.

„Investuotojams aktualu ne tik biurai, bet ir juose dirbantys specialistai, todėl svarbu ir toliau Kaune stiprinti informacinių technologijų studijas, traukti talentus, besirenkančius šios krypties studijų programas“, – sako „Investuok Lietuvoje“ regionų plėtros komandos vadovė Živilė Kazlauskaitė. Pasak jos, ypač verta skirti dėmesio užsienio kalbų gebėjimams – skatinti specialistus mokytis skandinavų, vokiečių, prancūzų kalbų.

Kad kiekvienas turistas Kaune pasijustų ypatingas

Vis ryškiau Kaunas spindi ir turistiniame pasaulio žemėlapyje. Strategiškai apgalvoti pasirodymai parodose, proaktyvus bendradarbiavimas su užsienio žiniasklaidos atstovais bei nuomonių formuotojais (angl. influencers) skleidė žinią, kad Kaunas yra patraukli vieta turistams.

Už sėkmingas iniciatyvas Kaunas nominuotas net keliose kategorijose tapti 2017 m. turizmo sėkmingiausiaisias (balsuoti kviečiame čia):

– Sėkmingiausias 2017 metų turizmo produktas – It’s Kaunastic (šiemet apdovanotas LOGIN festivalyje kaip geriausias „Metų kultūrinis, ne pelno siekiantis tinklalapis“);

– Sėkmingiausias 2017 metų turizmo informacijos/lankytojų centras – „Kaunas IN“;

– Sėkmingiausia 2017 turizmo traukos vietovė – Kaunas.

Tarp kitų gerų naujienų: laimėtas garbingas 2022 metų Europos kultūros sostinės titulas, Kauno modernizmo architektūra įtraukta į preliminarųjį UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Kaune per 2017-uosius jau apsilankė šimtai tūkstančių turistų. Skaičiuojama, kad apgyvendinimo įstaigose svečių skaičius padidėjo 12 proc., o nakvynių skaičius išaugo net 17 procentų.

Pirmasis įspūdis – be galo svarbus, todėl „Kaunas IN“ komanda pasistengė, kad miestą aplankę vietos ir užsienio svečiai išsivežtų kuo geriausius prisiminimus. Nors tikru iššūkiu tapo Vilniaus oro uosto rekonstrukcija ir skrydžių perkėlimas į Kauną, šiam laikotarpiui suburta savanorių komanda įrodė, kad įmanoma viskas: net 35 dienas kasdien nuo ankstaus ryto iki vėlyvo vakaro Kauno oro uoste buvo pasitinkami į miestą atskridę svečiai, per 71 darbo pamainą iš viso pasitikti 3 000 skrydžių, suteikta 10 000 konsultacijų.

Siekdami, kad svetingumo verslas būtų tiesiogiai įtrauktas į turizmo skatinimą mieste bei prisidėtų prie informacijos teikimo, nuo balandžio mėnesio „Kaunas IN“ pradėjo įgyvendinti „Tourism information friendly“ vietų ženklinimą. Tokiu lipduku pažymėtoje vietoje (maitinimo, apgyvendinimo, pramogas ar paslaugas teikiančioje įmonėje) galima rasti pagrindinę turistinę informaciją: miesto žemėlapį, miesto turisto gidą ir gauti atsakymus į dažniausiai turistams iškylančius klausimus.

„Puikūs šių metų rezultatai mus dar labiau įpareigoja ir skatina stengtis. Norime, kad atvykstančių turistų skaičiaus augimas būtų ne mažesnis kaip 7–10 proc., esame nusimatę naujų rinkodaros priemonių darbui tikslinėse turizmo rinkose, tad jų veiksmingumas ir turistų skaičiaus augimas mums bus didžiausias įvertinimas kitąmet, – sako „Kaunas IN“ turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė. – Kaip rodo patirtis, kiekviena rinka reikalauja atskiro ir individualaus dėmesio, tad kuriamus produktus stengiamės individualizuoti, kitaip sakant, pritaikyti konkrečios rinkos specifikai. Pavyzdžiui, japonams sukūrėme maršrutą „Sugiharos keliu“, kuriame atrinkti objektai, susiję su Sugihara ir Kauno bei Japonijos ryšiais (žemėlapis buvo įvertintas ir apdovanotas Japonijos kelionių organizatorių asociacijos organizuojamuose Japonijos turizmo apdovanojimuose). Žydų kilmės turistams esame parengę maršrutą „Litvakų peizažas“, gastronominio turizmo mėgėjams parengėme žemėlapį „Gastro Kaunas“, italams – „Italija Kaune“. Nes mūsų tikslas – sukurti jausmą, kad apie kiekvieną turistą pagalvota ir kad kiekvienas Kaune apsilankęs svečias pasijustų ypatingas“.

Informacija: VšĮ „Kaunas IN“
Nuotrauka: A. Aleksandravičius

Uždaryti

Pažiūrėkite ką gausite! Šios savaitės naujienlaiškis

Užsisakyti naujienlaiškį